Michael Yoshikami, stichter en voorzitter van het DWM Investment Committee bij Destination Wealth Management, stelt vast dat beleggers een kort geheugen hebben als het op zeepbellen aankomt.

Apple aan 700 dollar heette nog goedkoop gewaarderd te zijn op basis van de koers-winstverhouding, maar de koers onderging inmiddels al een stevige aderlating.

In 1999 leken alle stoppen te zijn doorgeslagen. De Nasdaq was op weg richting 5000 punten, opgedreven door een ganse selectie technologieaandelen. De zeepbel werd evenwel doorprikt met alle gevolgen van dien. Hetzelfde zou nu opnieuw kunnen gebeuren.

Michael Yoshikami, stichter en voorzitter van het DWM Investment Committee bij Destination Wealth Management, stelt vast dat beleggers een kort geheugen hebben als het op zeepbellen aankomt. Apple aan 700 dollar heette nog goedkoop gewaarderd te zijn op basis van de koers-winstverhouding, maar de koers onderging inmiddels al een stevige aderlating. In 1999 leken alle stoppen te zijn doorgeslagen. De Nasdaq was op weg richting 5000 punten, opgedreven door een ganse selectie technologieaandelen. De zeepbel werd evenwel doorprikt met alle gevolgen van dien. Hetzelfde zou nu opnieuw kunnen gebeuren.