Autoverkopen in Europa zagen hun zwaarste daling in meer dan 20 jaar. Echter de autoaandelen en zeker de specifiek Europese producenten deden het goed.

De koers van Fiat steeg ruim 10% en ook Renault deed het goed met een stijging van 8,6%. De Duitse producenten bleven iets achter maar waren de afgelopen weken al gevraagd. De stijging kwam vooral omdat de diverse topmanen van de autoproducenten veel zelfvertrouwen uitstraalden.

Jerome Stoll van Renault denkt dat in 2013 het Franse bedrijf weer kan groeien en marktaandeel zal gaan winnen. Daarnaast waren ook beleggers tevreden met de kostenbesparingen die werden aangekondigd. Zijn collega bij Fiat Sergio Marchionne was eveneens optimistisch.

Uit deze berichtgeving zou men mogen opmaken dat het dieptepunt in de Europese economie achter ons ligt. Bedrijven die hebben ingespeeld op kostenverlaging kunnen dan heel snel in de hogere winstcijfers komen. De stijging van anderhalve week op de Europese beurzen lijkt dus zeker fundament te hebben.

Autoverkopen in Europa zagen hun zwaarste daling in meer dan 20 jaar. Echter de autoaandelen en zeker de specifiek Europese producenten deden het goed. De koers van Fiat steeg ruim 10% en ook Renault deed het goed met een stijging van 8,6%. De Duitse producenten bleven iets achter maar waren de afgelopen weken al gevraagd. De stijging kwam vooral omdat de diverse topmanen van de autoproducenten veel zelfvertrouwen uitstraalden. Jerome Stoll van Renault denkt dat in 2013 het Franse bedrijf weer kan groeien en marktaandeel zal gaan winnen. Daarnaast waren ook beleggers tevreden met de kostenbesparingen die werden aangekondigd. Zijn collega bij Fiat Sergio Marchionne was eveneens optimistisch. Uit deze berichtgeving zou men mogen opmaken dat het dieptepunt in de Europese economie achter ons ligt. Bedrijven die hebben ingespeeld op kostenverlaging kunnen dan heel snel in de hogere winstcijfers komen. De stijging van anderhalve week op de Europese beurzen lijkt dus zeker fundament te hebben.