Zo geraakte in maart van dit jaar nog bekend dat Delhaize een 100-tal merkproducten (specifiek in de categorieën babyvoeding en frisdranken) in prijs gaat verlagen.

In februari 2012 werden al 300 producten uit de afdelingen drogisterij en parfumerie in prijs verlaagd. Reken hierbij nog de komst van Ahold (met Albert Heijn) naar Vlaanderen en het succes van discountketens als Lidl en Aldi en het zal volgens Geert Van Herck van Leleux niemand verbazen dat Colruyt in zijn derde kwartaal, dat de eindejaarsperiode 2011 overspande, de analistenprognoses niet kon inlossen.

De omzet groeide met 6,7 procent, terwijl de analisten minstens op 7 procent mikten. In het begeleidende persbericht stipte de groep enkele elementen aan die de omzetcijfers beïnvloedden. De meeste aandacht ging daarbij naar de economische crisis die de consumenten prijsbewuster maakte. Colruyt kon wel zijn marktaandeel opkrikken omdat die prijsbewustere consument zijn weg vond naar de discounters.

Weekgrafiek bijzonder interessant

De weekgrafiek van Colruyt is volgens Geert Van Herck vanuit een langetermijnstandpunt bijzonder interessant. Terwijl vele

andere aandelen en beursindices in de afgelopen 10 jaar fors naar beneden doken, kon Colruyt een indrukwekkend parcours voorleggen. Van 7,31 euro in 2000 steeg de koers tot 41,68 euro in 2010.

Bovendien kon de koers de 2 grote beurscrashes (2000 - 2002, 2007 - 2009) nagenoeg ongeschonden doorkomen. Voorafgaand aan de dotcomcrash van 2000 - 2002 verloor de koers wel terrein vanaf 1998, maar tijdens de meest recente crash moest het aandeel nauwelijks terrein prijsgeven. Belangrijke steun op de weekgrafiek ligt in de zone 26,70 - 26,90 euro.

Van Herck komt aan koersdoelen van 34 - 35 euro door de breedte van de recente consolidatiefase (3 euro) bij het uitbraakniveau van 31 euro te tellen. Het 61,8% retracementniveau van de daling van november 2010 tot november 2011 ligt net boven de 35 euro. Stop loss is 28,90 euro.

Zo geraakte in maart van dit jaar nog bekend dat Delhaize een 100-tal merkproducten (specifiek in de categorieën babyvoeding en frisdranken) in prijs gaat verlagen. In februari 2012 werden al 300 producten uit de afdelingen drogisterij en parfumerie in prijs verlaagd. Reken hierbij nog de komst van Ahold (met Albert Heijn) naar Vlaanderen en het succes van discountketens als Lidl en Aldi en het zal volgens Geert Van Herck van Leleux niemand verbazen dat Colruyt in zijn derde kwartaal, dat de eindejaarsperiode 2011 overspande, de analistenprognoses niet kon inlossen. De omzet groeide met 6,7 procent, terwijl de analisten minstens op 7 procent mikten. In het begeleidende persbericht stipte de groep enkele elementen aan die de omzetcijfers beïnvloedden. De meeste aandacht ging daarbij naar de economische crisis die de consumenten prijsbewuster maakte. Colruyt kon wel zijn marktaandeel opkrikken omdat die prijsbewustere consument zijn weg vond naar de discounters.Weekgrafiek bijzonder interessant De weekgrafiek van Colruyt is volgens Geert Van Herck vanuit een langetermijnstandpunt bijzonder interessant. Terwijl vele andere aandelen en beursindices in de afgelopen 10 jaar fors naar beneden doken, kon Colruyt een indrukwekkend parcours voorleggen. Van 7,31 euro in 2000 steeg de koers tot 41,68 euro in 2010. Bovendien kon de koers de 2 grote beurscrashes (2000 - 2002, 2007 - 2009) nagenoeg ongeschonden doorkomen. Voorafgaand aan de dotcomcrash van 2000 - 2002 verloor de koers wel terrein vanaf 1998, maar tijdens de meest recente crash moest het aandeel nauwelijks terrein prijsgeven. Belangrijke steun op de weekgrafiek ligt in de zone 26,70 - 26,90 euro. Van Herck komt aan koersdoelen van 34 - 35 euro door de breedte van de recente consolidatiefase (3 euro) bij het uitbraakniveau van 31 euro te tellen. Het 61,8% retracementniveau van de daling van november 2010 tot november 2011 ligt net boven de 35 euro. Stop loss is 28,90 euro.