In het eerste semester van 2010 is de geconsolideerde omzet met 7,6% gestegen naar € 204,7 miljoen. De organische groei bedroeg 2,7%.

Ger van Jeveren, CEO van Arseus: "Onze divisies hebben in het tweede kwartaal wisselend gepresteerd. Fagron en Corilus deden het uitstekend met een organische groei van respectievelijk 9,2% en 8,6%. De aanhoudend sterke omzetgroei van Fagron is te verklaren door de succesvolle strategie om magistrale bereidingen te revitaliseren, de kracht van het merk Fagron, de optimale inzet van de lokaal aanwezige kennis en expertise en de sales- en marketingpower van de organisatie. De omzet van Corilus werd gestuwd door het aantrekken van nieuwe klanten, de toename van het aantal onderhoudscontracten, de lancering van zelfontwikkelde innovatieve softwarepakketten en de internationale uitrol van software."

Arseus Dental had een iets minder kwartaal en realiseerde een omzetdaling van 0,9%. Van Jeveren: "Deze daling werd vooral veroorzaakt door de afgenomen vraag naar equipment in België en Frankrijk. Een positieve ontwikkeling is dat de activiteiten naar de tandheelkundige laboratoria het voorzichtige herstel hebben voortgezet, dat de orderportefeuille van het Zwitserse Hader is gegroeid en dat het kostenbesparingsprogramma van € 4 miljoen op schema ligt. De omzetontwikkeling bij Arseus Medical geeft een vertekend beeld doordat de omzet in het tweede kwartaal van 2009 werd gestuwd door de levering van een aantal uitgestelde grote orders. Daarnaast werd de omzet in het tweede kwartaal van 2010 negatief beïnvloed door het beëindigen van activiteiten met een lage brutomarge. Wij zien de toekomst van Arseus met vertrouwen tegemoet en bevestigen dan ook onze eerder uitgesproken verwachtingen voor geheel 2010."

In het eerste semester van 2010 is de geconsolideerde omzet met 7,6% gestegen naar € 204,7 miljoen. De organische groei bedroeg 2,7%. Ger van Jeveren, CEO van Arseus: "Onze divisies hebben in het tweede kwartaal wisselend gepresteerd. Fagron en Corilus deden het uitstekend met een organische groei van respectievelijk 9,2% en 8,6%. De aanhoudend sterke omzetgroei van Fagron is te verklaren door de succesvolle strategie om magistrale bereidingen te revitaliseren, de kracht van het merk Fagron, de optimale inzet van de lokaal aanwezige kennis en expertise en de sales- en marketingpower van de organisatie. De omzet van Corilus werd gestuwd door het aantrekken van nieuwe klanten, de toename van het aantal onderhoudscontracten, de lancering van zelfontwikkelde innovatieve softwarepakketten en de internationale uitrol van software." Arseus Dental had een iets minder kwartaal en realiseerde een omzetdaling van 0,9%. Van Jeveren: "Deze daling werd vooral veroorzaakt door de afgenomen vraag naar equipment in België en Frankrijk. Een positieve ontwikkeling is dat de activiteiten naar de tandheelkundige laboratoria het voorzichtige herstel hebben voortgezet, dat de orderportefeuille van het Zwitserse Hader is gegroeid en dat het kostenbesparingsprogramma van € 4 miljoen op schema ligt. De omzetontwikkeling bij Arseus Medical geeft een vertekend beeld doordat de omzet in het tweede kwartaal van 2009 werd gestuwd door de levering van een aantal uitgestelde grote orders. Daarnaast werd de omzet in het tweede kwartaal van 2010 negatief beïnvloed door het beëindigen van activiteiten met een lage brutomarge. Wij zien de toekomst van Arseus met vertrouwen tegemoet en bevestigen dan ook onze eerder uitgesproken verwachtingen voor geheel 2010."