De niet-organische groei in de periode moet uitkomen op meer dan 5%, tegen een eerder afgegeven verwachting van 8 tot 10%. Het bedrijf wil dat de operationele winstmarge de komende periode op meer dan 11% uitkomt.

Voor dit jaar heeft Arcadis een doelstelling voor een winstmarge van 10%. Een nieuw afgegeven doelstelling is om een vrije kasstroom te genereren die hoger is dan de nettowinst.

Het rendement op geïnvesteerd vermogen wordt gehandhaafd op meer dan 13%, tegen eerder 15%. In de jaren 2010, 2011 en 2012 bedroegen die percentages respectievelijk 13,9%, 13,6% en 13,5%.

Arcadis liet verder weten dat het blijft streven om 30 tot 40% van de operationele nettowinst uit te keren als dividend.

De strategie van Arcadis is gestoeld op drie pijlers: duurzame groei, prestatie en samenwerking.

Duurzame groei moet door te focussen op opkomende markten, grote stedelijke klanten, natuurlijke grondstoffen, milieu en water voor de industrie, programmanagement, zakelijk advies en ontwerp.

Ook overnames en fusies blijven een belangrijk onderdeel van de strategie. Daarbij gaat de voorkeur uit naar kwaliteitsbedrijven om de capaciteiten en het geografische bereik uit te bouwen. ABN Amro is koper.

De niet-organische groei in de periode moet uitkomen op meer dan 5%, tegen een eerder afgegeven verwachting van 8 tot 10%. Het bedrijf wil dat de operationele winstmarge de komende periode op meer dan 11% uitkomt. Voor dit jaar heeft Arcadis een doelstelling voor een winstmarge van 10%. Een nieuw afgegeven doelstelling is om een vrije kasstroom te genereren die hoger is dan de nettowinst. Het rendement op geïnvesteerd vermogen wordt gehandhaafd op meer dan 13%, tegen eerder 15%. In de jaren 2010, 2011 en 2012 bedroegen die percentages respectievelijk 13,9%, 13,6% en 13,5%. Arcadis liet verder weten dat het blijft streven om 30 tot 40% van de operationele nettowinst uit te keren als dividend. De strategie van Arcadis is gestoeld op drie pijlers: duurzame groei, prestatie en samenwerking. Duurzame groei moet door te focussen op opkomende markten, grote stedelijke klanten, natuurlijke grondstoffen, milieu en water voor de industrie, programmanagement, zakelijk advies en ontwerp. Ook overnames en fusies blijven een belangrijk onderdeel van de strategie. Daarbij gaat de voorkeur uit naar kwaliteitsbedrijven om de capaciteiten en het geografische bereik uit te bouwen. ABN Amro is koper.