De Amerikanen, zelfs de meest begoeden onder hen, laten luxegoederen links liggen en geven de voorkeur aan goedkopere alternatieven. Die voorkeur voor wat Shilling de "small luxuries" noemt, is volgens hem de reden voor het oplopend handelsdeficiet.

De meeste van die producten komen namelijk uit het buitenland en verdringen zodoende duurdere Amerikaanse producten. Het is volgens Shilling de menselijke natuur die de Amerikanen er toe brengt om op het vlak van luxeproducten uit te wijken naar betaalbare alternatieven.

Bekende merken hebben die trend ook al vastgesteld en bieden nu goedkopere versies aan van duurdere producten. Met veel succes overigens, zo merkt Shilling op.

De Amerikanen, zelfs de meest begoeden onder hen, laten luxegoederen links liggen en geven de voorkeur aan goedkopere alternatieven. Die voorkeur voor wat Shilling de "small luxuries" noemt, is volgens hem de reden voor het oplopend handelsdeficiet. De meeste van die producten komen namelijk uit het buitenland en verdringen zodoende duurdere Amerikaanse producten. Het is volgens Shilling de menselijke natuur die de Amerikanen er toe brengt om op het vlak van luxeproducten uit te wijken naar betaalbare alternatieven. Bekende merken hebben die trend ook al vastgesteld en bieden nu goedkopere versies aan van duurdere producten. Met veel succes overigens, zo merkt Shilling op.