De Europese DJ Stoxx 600 index sloot de week bijna onveranderd af (-0,02%). Wall Street presteerde op het aandelenfront beter, maar raakt volgens de korte termijn tradingindicator 'overbought'.

De angst is weg en de CBOE VIX daalde naar 12,46. Een vergelijkbare lage stand werd voor het laatst gesignaleerd op 28 april 2007 (12,45) bij een notering van de S&P 500 index op 1494,07.

De klassieke Dow Theorie ziet de Dow Jones Transportation Average uitbreken naar nieuwe all-time highs en de Dow Jones Industrial Average sloot vrijdag boven de hoogste slotnotering van afgelopen jaar. Hierdoor wordt een 'Dow Theory Bull Market'-signaal afgegeven.

Het vizier voor de S&P 500 index kan volgens Theodoor Gilissen Bankiers nu worden gericht op een stijging naar de koerstoppen tussen 1550 en 1576 die in het afgelopen decennium zijn gezet.

De hogere risicobereidheid blijk o.a. ook uit de technische verbeteringen die worden gesignaleerd in de grondstoffenindex, waarvan de subcategorie energie nu de kar lijkt te gaan trekken.

De Europese DJ Stoxx 600 index sloot de week bijna onveranderd af (-0,02%). Wall Street presteerde op het aandelenfront beter, maar raakt volgens de korte termijn tradingindicator 'overbought'. De angst is weg en de CBOE VIX daalde naar 12,46. Een vergelijkbare lage stand werd voor het laatst gesignaleerd op 28 april 2007 (12,45) bij een notering van de S&P 500 index op 1494,07. De klassieke Dow Theorie ziet de Dow Jones Transportation Average uitbreken naar nieuwe all-time highs en de Dow Jones Industrial Average sloot vrijdag boven de hoogste slotnotering van afgelopen jaar. Hierdoor wordt een 'Dow Theory Bull Market'-signaal afgegeven. Het vizier voor de S&P 500 index kan volgens Theodoor Gilissen Bankiers nu worden gericht op een stijging naar de koerstoppen tussen 1550 en 1576 die in het afgelopen decennium zijn gezet. De hogere risicobereidheid blijk o.a. ook uit de technische verbeteringen die worden gesignaleerd in de grondstoffenindex, waarvan de subcategorie energie nu de kar lijkt te gaan trekken.