Mediabedrijf Gannett maakte over het derde kwartaal een daling van de nettowinst met 53% bekend, waarbij er opnieuw een forse daling van het advertentievolume werd opgetekend.

De advertentie-inkomsten bij de groep, die onder andere USA Today en meer dan 80 andere kranten uitgeeft, daalden met ruim een kwart (28%) ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar.

Tijdens het tweede kwartaal daalde de omzet met 32%, tijdens het eerste kwartaal bedroeg de terugval 34%. Toch ziet Gannett een kentering ten goede gebeuren. Bovendien wordt de vergelijkingsbasis ten opzichte van vorig jaar steeds makkelijker.

Mediabedrijf Gannett maakte over het derde kwartaal een daling van de nettowinst met 53% bekend, waarbij er opnieuw een forse daling van het advertentievolume werd opgetekend. De advertentie-inkomsten bij de groep, die onder andere USA Today en meer dan 80 andere kranten uitgeeft, daalden met ruim een kwart (28%) ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar. Tijdens het tweede kwartaal daalde de omzet met 32%, tijdens het eerste kwartaal bedroeg de terugval 34%. Toch ziet Gannett een kentering ten goede gebeuren. Bovendien wordt de vergelijkingsbasis ten opzichte van vorig jaar steeds makkelijker.