Aan de ene kant zijn de elektrische wagens al op de markt, met als meest bekende het Model S van Tesla Motors. Verschillende factoren staan echter een doorbraak op grote schaal van die elektrische wagens in de weg. Maar daarnaast werken bedrijven als Toyota ook aan wagens die op waterstof rijden.

CEO Charles Stevens van Laser Power Systems kondigde voor de Amerikaanse automarkt een nieuwe doorbraak aan, meer bepaald in vorm van thorium. Wagens op thorium zouden nooit meer moeten tanken. Deze stof is weliswaar radioactief, maar anderzijds ook de krachtigste in de wereld. Of Stevens zijn doel zal bereiken, blijft natuurlijk nog de vraag.

Aan de ene kant zijn de elektrische wagens al op de markt, met als meest bekende het Model S van Tesla Motors. Verschillende factoren staan echter een doorbraak op grote schaal van die elektrische wagens in de weg. Maar daarnaast werken bedrijven als Toyota ook aan wagens die op waterstof rijden. CEO Charles Stevens van Laser Power Systems kondigde voor de Amerikaanse automarkt een nieuwe doorbraak aan, meer bepaald in vorm van thorium. Wagens op thorium zouden nooit meer moeten tanken. Deze stof is weliswaar radioactief, maar anderzijds ook de krachtigste in de wereld. Of Stevens zijn doel zal bereiken, blijft natuurlijk nog de vraag.