Maar de meest rendabele divisie van de voedingsgroep is de divisie babyvoeding met een operationele winstmarge van 19% (schatting voor eind 2013) tegen een gemiddelde van 13,7% voor de groep.

Gezien het gewicht van deze divisie is het gemakkelijk te begrijpen waarom de jaarprognoses van de groep neerwaarts herzien zijn.

Babyvoeding : deze divisie leed in het derde kwartaal een fors omzetverlies (-8,6%) als gevolg van het uit de rekken halen van bepaalde zuivelproducten voor kinderen "in acht Aziatische markten".

In Azië is volgens de verklaringen van de Chief Financial Officer de verkoop "in de betrokken landen weer op gang gekomen en gaan de eerste resultaten traag maar gestaag de goeie richting uit". Dit zal een impact hebben op korte termijn (gedurende 1 of 2 trimesters) maar in de tijd beperkt blijven.

Net als veel andere grote groepen die internationaal zeer actief zijn, had de verzwakking van een aantal munten van opkomende landen (zoals de Argentijnse peso, de Indonesische roepie en de Braziliaanse real) een negatieve impact op de resultaten.