Maar dat er de komende 10 jaar groei zal zijn in China is een zogenaamde Non-Brainer.

Oftewel natuurlijk is daar straks groei maar dat kan niet altijd op een hoog tempo doorgaan.

Dat Australische ondernemers daarvan in de stress raken betekent niet dat men dat bij Akzo Nobel ook moet doen. Investeren is dan ook nuttig.

Overigens blijkt ook uit de cijfers van Akzo dat men niet kan spreken van een algemene terugval in de vraag naar producten in China.

Bij de Decoratieve verven is er nog altijd een groei te zien. Echter bij de speciale verven was er wel een daling te zien in de China.

De cijfers van Akzo werden slecht ontvangen omdat er geen duidelijke groei in de winst is te zien. Het management is druk bezig met kostenbesparingen. En dat lukt heel goed.

Stijging van het werkkapitaal geeft dat bijvoorbeeld aan. Als alle economieën weer groeien kan het niet anders zijn dat AkzoNobel daar goed van kan gaan profiteren.

Maar dat er de komende 10 jaar groei zal zijn in China is een zogenaamde Non-Brainer. Oftewel natuurlijk is daar straks groei maar dat kan niet altijd op een hoog tempo doorgaan. Dat Australische ondernemers daarvan in de stress raken betekent niet dat men dat bij Akzo Nobel ook moet doen. Investeren is dan ook nuttig. Overigens blijkt ook uit de cijfers van Akzo dat men niet kan spreken van een algemene terugval in de vraag naar producten in China. Bij de Decoratieve verven is er nog altijd een groei te zien. Echter bij de speciale verven was er wel een daling te zien in de China. De cijfers van Akzo werden slecht ontvangen omdat er geen duidelijke groei in de winst is te zien. Het management is druk bezig met kostenbesparingen. En dat lukt heel goed. Stijging van het werkkapitaal geeft dat bijvoorbeeld aan. Als alle economieën weer groeien kan het niet anders zijn dat AkzoNobel daar goed van kan gaan profiteren.