Air France-KLM geeft aan dat het op koers licht met het herstructureringsplan Transform 2015 en voor komend jaar uit te gaan van een bedrijfsresultaat dat zich aan de ondergrens bevindt van de eigen prognoses.

Het gaat om een EBITDA van EUR 2,5 miljard, waar de markt rekent op EUR 2,3 miljard. Het Nederland-Franse fusiebedrijf overlegde in het derde kwartaal iets betere resultaten dan verwacht. De operationele winst was met EUR 634 miljoen conform de verwachtingen.

De nettowinst stelde flink teleur door een stevige afwaardering op het belang in Alitalia en negatieve wisselkoerseffecten. Het onderliggende resultaat en vracht- en passagiersvervoer was iets lager dan verwacht, terwijl andere divisies (Transavia en Catering) beter presteerden en het resultaat van Onderhoud conform de verwachting was. De omzet bleef met EUR 7,2 miljard iets onder de verwachting steken.

ABN Amro handhaaft na deze resultaten de opinie houden voor het aandeel Air France-KLM. Dat de vliegmaatschappij zichzelf een jaar extra heeft gegeven om de schuld terug te brengen naar EUR 4,5 miljard is niet vreemd in het licht van de huidige zwakte in de markt.

Er moet echter ingrijpender worden gereorganiseerd en worden afgezien van verdere investeringen in Alitalia, of alleen op eigen voorwaarden.

Air France-KLM geeft aan dat het op koers licht met het herstructureringsplan Transform 2015 en voor komend jaar uit te gaan van een bedrijfsresultaat dat zich aan de ondergrens bevindt van de eigen prognoses. Het gaat om een EBITDA van EUR 2,5 miljard, waar de markt rekent op EUR 2,3 miljard. Het Nederland-Franse fusiebedrijf overlegde in het derde kwartaal iets betere resultaten dan verwacht. De operationele winst was met EUR 634 miljoen conform de verwachtingen. De nettowinst stelde flink teleur door een stevige afwaardering op het belang in Alitalia en negatieve wisselkoerseffecten. Het onderliggende resultaat en vracht- en passagiersvervoer was iets lager dan verwacht, terwijl andere divisies (Transavia en Catering) beter presteerden en het resultaat van Onderhoud conform de verwachting was. De omzet bleef met EUR 7,2 miljard iets onder de verwachting steken. ABN Amro handhaaft na deze resultaten de opinie houden voor het aandeel Air France-KLM. Dat de vliegmaatschappij zichzelf een jaar extra heeft gegeven om de schuld terug te brengen naar EUR 4,5 miljard is niet vreemd in het licht van de huidige zwakte in de markt. Er moet echter ingrijpender worden gereorganiseerd en worden afgezien van verdere investeringen in Alitalia, of alleen op eigen voorwaarden.