Alle divisies presteerden beneden verwachting, maar de passagiersvluchtendivisie was het meest teleurstellend, met een operationeel verlies van EUR 378 miljoen.

Het verlies voor de vrachtdivisie bedroeg EUR 34 miljoen, onderhoud EUR 22 miljoen en Catering en Transavia hadden beiden een verlies van EUR 62 miljoen.

De passagiersvluchten en Transavia hadden last van het late Pasen, dat dit jaar half april viel. Dit in tegenstelling tot vorig jaar, toen Pasen in maart viel.

In de outlook die werd afgegeven, stelt het bedrijf dat de omstandigheden zwaar blijven en dat het herstel van de vraag naar vracht langzamer gaat dan verwacht.

De luchtvaartmaatschappij overweegt mogelijkheden om de gehele vrachtdivisie te herstructureren. Vooralsnog ligt dit plan volledig op schema.

Het bedrijf houdt vast aan de richtlijn van een bedrijfsresultaat (EBITDA) voor 2014 van ongeveer EUR 2,5 miljard, en een nettoschuld van EUR 4,5 miljard in 2015.

Toch verbetert het plaatje voor Air France-KLM. De vooruitgang van de herstructurering en de ontwikkeling van de kostprijs per eenheid is positief.

Dit geldt ook voor de ontwikkeling van de nettoschuld. De vrachtdivisie blijft een zorg, maar we blijven uitkijken naar meer informatie over de herstructurering van de activiteiten.