Hiervoor geschoond ontvangt Ahold EUR 2,32 miljard, waar ABN Amro een opbrengst van EUR 1,9-2,5 miljard had verwacht. De analisten van de bank handhaven het koopadvies.

De verkoop is geprijsd op 14x de winst en dat is in onze ogen een goede prijs. Ahold heeft niet gezegd waar de opbrengst voor zal worden gebruikt, maar wellicht komt daar meer duidelijkheid over tijdens de conference call vandaag.

De transactie moet nog worden goedgekeurd door toezichthouders en zal naar verwachting halverwege dit jaar definitief worden afgerond.

De transactie vloeit voort uit de groeistrategie die in 2011 van start ging. Vorig jaar september is Ahold gaan kijken naar de strategische opties voor het belang in ICA.

De verkoop is goed nieuws voor Ahold. Het bedrijf ontvangt een goede prijs. In afwachting van de aankondiging over de aanwending van de opbrengst handhaaft ABN Amro het koopadvies voor het aandeel.

Ahold wordt verhandeld op 10,4x de verwachte winst voor 2013 en 9,8x die van 2014, vergeleken met 15x en 13x voor Carrefour, 9,4x en 8,6x voor Delhaize en 11x en 10,4x voor Tesco.

Hiervoor geschoond ontvangt Ahold EUR 2,32 miljard, waar ABN Amro een opbrengst van EUR 1,9-2,5 miljard had verwacht. De analisten van de bank handhaven het koopadvies. De verkoop is geprijsd op 14x de winst en dat is in onze ogen een goede prijs. Ahold heeft niet gezegd waar de opbrengst voor zal worden gebruikt, maar wellicht komt daar meer duidelijkheid over tijdens de conference call vandaag. De transactie moet nog worden goedgekeurd door toezichthouders en zal naar verwachting halverwege dit jaar definitief worden afgerond. De transactie vloeit voort uit de groeistrategie die in 2011 van start ging. Vorig jaar september is Ahold gaan kijken naar de strategische opties voor het belang in ICA. De verkoop is goed nieuws voor Ahold. Het bedrijf ontvangt een goede prijs. In afwachting van de aankondiging over de aanwending van de opbrengst handhaaft ABN Amro het koopadvies voor het aandeel. Ahold wordt verhandeld op 10,4x de verwachte winst voor 2013 en 9,8x die van 2014, vergeleken met 15x en 13x voor Carrefour, 9,4x en 8,6x voor Delhaize en 11x en 10,4x voor Tesco.