• Omzet met 5,9% gestegen naar € 9,3 miljard (6,0% tegen constante wisselkoersen)

• Bedrijfsresultaat 8,6% omhoog naar € 444 miljoen

• Nettoresultaat 6,2% hoger op € 291 miljoen

• Onderliggende operationele retailmarge 4,9%

CEO Dick Boer gaf volgende commentaar op de cijfers: "We hebben een solide prestatie geleverd met volumegroei in al onze markten, ondanks lastige omstandigheden waarin de klant gericht bleef op prijs. In de Verenigde Staten waren zowel omzet als marge zeer goed, mede dankzij de timing van Pasen. In Nederland werd de marge beïnvloed door stijgende inflatie, die niet geheel werd doorberekend aan klanten. In een lastige omgeving met stijgende grondstofprijzen en sterk op promoties gerichte klanten, vooral in de Verenigde Staten, gaan wij door met het beheersen van het evenwicht tussen omzet en marge."

• Omzet met 5,9% gestegen naar € 9,3 miljard (6,0% tegen constante wisselkoersen) • Bedrijfsresultaat 8,6% omhoog naar € 444 miljoen • Nettoresultaat 6,2% hoger op € 291 miljoen • Onderliggende operationele retailmarge 4,9% CEO Dick Boer gaf volgende commentaar op de cijfers: "We hebben een solide prestatie geleverd met volumegroei in al onze markten, ondanks lastige omstandigheden waarin de klant gericht bleef op prijs. In de Verenigde Staten waren zowel omzet als marge zeer goed, mede dankzij de timing van Pasen. In Nederland werd de marge beïnvloed door stijgende inflatie, die niet geheel werd doorberekend aan klanten. In een lastige omgeving met stijgende grondstofprijzen en sterk op promoties gerichte klanten, vooral in de Verenigde Staten, gaan wij door met het beheersen van het evenwicht tussen omzet en marge."