"In de Verenigde Staten is het klimaat nog altijd zeer concurrerend, bij een lage inflatie. Met een beperkte omzetgroei hebben we marktaandeel gewonnen in het supermarktsegment en hebben we in het "all-outlet" segment ons marktaandeel gehandhaafd. We hebben een solide onderliggende operationele marge weten te behouden, mede dankzij voortgaande kostenbesparingen.

In Nederland werd het zwakke consumentenvertrouwen zichtbaar in een verdere vertraging van de marktgroei. Het aantal transacties bleef stabiel, het boodschappenmandje werd echter kleiner en de klant lette steeds meer op de uitgaven. Dit beïnvloedde ons marktaandeel dit kwartaal. De onderliggende operationele marge bleef stabiel ten opzichte van vorig jaar."

En verder: "We blijven gecommitteerd aan onze Reshaping Retail-strategie en we blijven investeren in groei, zowel in bestaande als in nieuwe markten. Onze online activiteiten laten opnieuw sterke groei zien, zowel in food als in non-food. We blijven het aantal afhaalpunten (pick-up-points) snel uitbreiden, in het bijzonder in de Verenigde Staten. Albert Heijn verwacht eind 2013 ongeveer de helft van de 82 overgenomen C1000/Jumbo-winkels te hebben omgebouwd en ligt daarnaast goed op koers met de uitbreiding in België."

Tenslotte: "We verwachten dat het lopende kwartaal vergelijkbare omstandigheden laat zien, met consumentenbestedingen die onder druk staan, vooral in Nederland. Door kostenbesparingen in het kader van ons Simplicity-programma kunnen we zowel in de Verenigde Staten als in Nederland in onze concurrentiepositie blijven investeren."

"In de Verenigde Staten is het klimaat nog altijd zeer concurrerend, bij een lage inflatie. Met een beperkte omzetgroei hebben we marktaandeel gewonnen in het supermarktsegment en hebben we in het "all-outlet" segment ons marktaandeel gehandhaafd. We hebben een solide onderliggende operationele marge weten te behouden, mede dankzij voortgaande kostenbesparingen. In Nederland werd het zwakke consumentenvertrouwen zichtbaar in een verdere vertraging van de marktgroei. Het aantal transacties bleef stabiel, het boodschappenmandje werd echter kleiner en de klant lette steeds meer op de uitgaven. Dit beïnvloedde ons marktaandeel dit kwartaal. De onderliggende operationele marge bleef stabiel ten opzichte van vorig jaar." En verder: "We blijven gecommitteerd aan onze Reshaping Retail-strategie en we blijven investeren in groei, zowel in bestaande als in nieuwe markten. Onze online activiteiten laten opnieuw sterke groei zien, zowel in food als in non-food. We blijven het aantal afhaalpunten (pick-up-points) snel uitbreiden, in het bijzonder in de Verenigde Staten. Albert Heijn verwacht eind 2013 ongeveer de helft van de 82 overgenomen C1000/Jumbo-winkels te hebben omgebouwd en ligt daarnaast goed op koers met de uitbreiding in België." Tenslotte: "We verwachten dat het lopende kwartaal vergelijkbare omstandigheden laat zien, met consumentenbestedingen die onder druk staan, vooral in Nederland. Door kostenbesparingen in het kader van ons Simplicity-programma kunnen we zowel in de Verenigde Staten als in Nederland in onze concurrentiepositie blijven investeren."