Verzekeraar Aegon maakte vanmorgen de resultaten over het tweede kwartaal bekend. Dit waren de hoogtepunten:
-Onderliggend resultaat vóór belastingen van EUR 404 miljoen substantieel hoger dan in de voorgaande twee kwartalen
-Onderliggend resultaat omvat lagere beleggingsinkomsten als gevolg van het beleid om minder risicovol te beleggen
-Fair value items van EUR 31 miljoen negatief, inclusief een nettowinst van EUR 202 miljoen door hogere aandelenmarkten, tenietgedaan door een verlies gerelateerd aan sterke rentebewegingen
-Nettoverlies van EUR 161 miljoen, inclusief eenmalig boekverlies van EUR 385 miljoen op verkoop levenbedrijf Taiwan
-Afboekingen van EUR 393 miljoen, voor ongeveer de helft op aan de Amerikaanse huizenmarkt gerelateerde activa
-Goed op koers om doelstelling van EUR 150 miljoen aan kostenbesparingen te bereiken
-Verkopen blijven winstgevend ondanks de moeilijke marktomstandigheden
-Verkoop nieuwe levensverzekeringen van EUR 469 miljoen, ondersteund door toename van de verkoop aan Amerikaanse particuliere klanten
-Nettostortingen c) van EUR 857 miljoen door goede verkopen van annuities en pensioenen en door lagere uitstroom
-Waarde nieuwe productie van EUR 181 miljoen; brede toename interne rendement
-Onderliggend resultaat vóór belastingen van EUR 404 miljoen substantieel hoger dan in de voorgaande twee kwartalen
-Onderliggend resultaat omvat lagere beleggingsinkomsten als gevolg van het beleid om minder risicovol te beleggen
-Fair value items van EUR 31 miljoen negatief, inclusief een nettowinst van EUR 202 miljoen door hogere aandelenmarkten, tenietgedaan door een verlies gerelateerd aan sterke rentebewegingen
-Nettoverlies van EUR 161 miljoen, inclusief eenmalig boekverlies van EUR 385 miljoen op verkoop levenbedrijf Taiwan
-Afboekingen van EUR 393 miljoen, voor ongeveer de helft op aan de Amerikaanse huizenmarkt gerelateerde activa
-Goed op koers om doelstelling van EUR 150 miljoen aan kostenbesparingen te bereiken
-Verkopen blijven winstgevend ondanks de moeilijke marktomstandigheden
-Verkoop nieuwe levensverzekeringen van EUR 469 miljoen, ondersteund door toename van de verkoop aan Amerikaanse particuliere klanten
-Nettostortingen c) van EUR 857 miljoen door goede verkopen van annuities en pensioenen en door lagere uitstroom
-Waarde nieuwe productie van EUR 181 miljoen; brede toename interne rendement