Tijdens de bekendmaking van de tweede kwartaalresultaten blikte het bedrijf vooruit naar het derde kwartaal. Het tempo van de omzetdaling kan geleidelijk afnemen van het tweede naar het derde kwartaal.

In de tweede jaarhelft wil Randstad EUR 15 tot 20 miljoen extra investeren in marketing in grote markten als Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Noord-Amerika. In andere landen worden kleinschaligere campagnes gelanceerd.

In het derde kwartaal worden de resultaten van het onlangs verworven USG People geconsolideerd in de resultaten. Randstad blijft zich concentreren op haar strategische prioriteiten: de zakelijke mix verbeteren, sturing geven in het veld, oplevermodellen en kosten.

De focus op kosten liet zich al zien in de aangekondigde herstructurering van Tempo-Team in Nederland en België.

Het afgelopen jaar heeft Randstad goede vooruitgang geboekt met de implementatie van die strategische prioriteiten. Het uitzendconcern heeft echter bescheiden economische groei nodig om die doelen te verwezenlijken.

Als het economische klimaat niet verandert, zal Randstad naar eigen zeggen trachten om geleidelijk de winstgevendheid te verbeteren.