Prudential is de grootste levensverzekeraar in het Verenigd Koninkrijk. Azië en de Verenigde Staten zijn echter goed voor 70% van de operationele winst.

De eerste kwartaalresultaten van het bedrijf laten een gemengd beeld zien. In Azië is groei geboekt, maar de marges ontwikkelden zich vlak.

In andere delen van Azië, Maleisië, Singapore en Thailand, laten de activiteiten gezonde groei zien, maar niet meer in het hoge tempo van enkele jaren geleden.

Dat bevestigt het idee dat Prudential er minder van profiteert de eerste in de markt te zijn geweest. In de Verenigde Staten zijn de marges voor nieuwe polissen met 1,2% gedaald in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar tot 5,4%. Oorzaak is de daling van de lange rente.

Het aandeel Prudential beweegt zich rond GBp 1.200. Dat is ver boven onze fair value van GBp 680. ABN Amro vindT het aandeel overgewaardeerd en adviseert beleggers te verkopen.

Het is knap dat het bedrijf groeikansen pakt in Azië, maar de margegroei lijkt tot stilstand te zijn gekomen. De toegenomen verkoop van variabele annuïteitenproducten neemt een hap uit het kapitaal van de verzekeraar en zet marges onder druk.

Prudential is de grootste levensverzekeraar in het Verenigd Koninkrijk. Azië en de Verenigde Staten zijn echter goed voor 70% van de operationele winst. De eerste kwartaalresultaten van het bedrijf laten een gemengd beeld zien. In Azië is groei geboekt, maar de marges ontwikkelden zich vlak. In andere delen van Azië, Maleisië, Singapore en Thailand, laten de activiteiten gezonde groei zien, maar niet meer in het hoge tempo van enkele jaren geleden. Dat bevestigt het idee dat Prudential er minder van profiteert de eerste in de markt te zijn geweest. In de Verenigde Staten zijn de marges voor nieuwe polissen met 1,2% gedaald in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar tot 5,4%. Oorzaak is de daling van de lange rente. Het aandeel Prudential beweegt zich rond GBp 1.200. Dat is ver boven onze fair value van GBp 680. ABN Amro vindT het aandeel overgewaardeerd en adviseert beleggers te verkopen. Het is knap dat het bedrijf groeikansen pakt in Azië, maar de margegroei lijkt tot stilstand te zijn gekomen. De toegenomen verkoop van variabele annuïteitenproducten neemt een hap uit het kapitaal van de verzekeraar en zet marges onder druk.