ABN Amro denkt ook dat USG People over onvoldoende schaalgrootte beschikt in Frankrijk en Duitsland en baat zou hebben bij een nog sterker geconcentreerde aanpak in de Benelux.

De afgelopen jaren heeft de uitzendorganisatie structureel marktaandeel verloren in de Benelux door de focus op marges en de grote blootstelling aan de overheid, financiële sector en het midden- en kleinbedrijf.

De marges die USG People nastreeft bij de uitzendactiviteiten voor specialisten en professionals lijken voorlopig ook buiten bereik. Ook twijfelt ABN Amro of het bedrijf in staat zal zijn om in bovengenoemde sectoren sneller te groeien dan de markt.

ABN Amro denkt ook dat USG People over onvoldoende schaalgrootte beschikt in Frankrijk en Duitsland en baat zou hebben bij een nog sterker geconcentreerde aanpak in de Benelux. De afgelopen jaren heeft de uitzendorganisatie structureel marktaandeel verloren in de Benelux door de focus op marges en de grote blootstelling aan de overheid, financiële sector en het midden- en kleinbedrijf. De marges die USG People nastreeft bij de uitzendactiviteiten voor specialisten en professionals lijken voorlopig ook buiten bereik. Ook twijfelt ABN Amro of het bedrijf in staat zal zijn om in bovengenoemde sectoren sneller te groeien dan de markt.