- Volumeprestaties: De totale volumes voor 1Q09 namen toe met 0,9%, met een stijging van het volume eigen bieren met 0,5%. Die stijging is vooral het gevolg van een groei van onze belangrijkste merken met 3,5%, met Brahma, Skol, Bud Light, en Harbin als uitschieters. Het volume frisdranken steeg met 5,8%.

- Stijging marktaandeel: In het eerste kwartaal hebben we marktaandeel gewonnen op zeven van onze sleutelmarkten, met name Argentinië, België, Duitsland, VK, VS, Zuid-Korea en Oekraïne.

- Opbrengstengroei: Onze totale opbrengsten stegen met 4,7%. Die stijging is vooral het gevolg van een groei met 10,4% in Latijns-Amerika Noord, met 11% in Centraal- en Oost-Europa en met 21,1% in Latijns-Amerika Zuid. De opbrengsten per hl namen ondanks de moeilijke economische omstandigheden toe met 5.9% ten gevolge van efficiënt opbrengstenbeheer en onze aanhoudende aandacht voor luxemerken.

- Kostprijs Verkochte Goederen (KVG): Onze totale KVG is in 1Q09 met 0,2% gestegen, maar de KVG per hl is met 2,5% gestegen. Hoewel onze KVG onder druk blijft staan, werd de algemene kosteninflatie gedeeltelijk gecompenseerd door beste praktijken en verbeterde productiviteit van de brouwerijen.

- Bedrijfskosten onder controle: Onze bedrijfskosten daalden met 6,5% aangezien ons synergieprogramma in de VS sneller op gang kwam.

- EBITDA: De genormaliseerde EBITDA voor 1Q09 van 2 786 miljoen USD steeg met 25,9% en de genormaliseerde EBITDA-marge voor 1Q09 bedroeg 34,0% vergeleken met 28,6% in 1Q08, een stijging met 577 basispunten op interne basis, d.w.z. na eliminatie van de wisselkoerseffecten en wijzigingen in de consolidatiekring (scopes).

- Winst: De genormaliseerde winst toerekenbaar aan houders van eigenvermogensinstrumenten van AB InBev bedroeg 783 miljoen USD vergeleken met 398 miljoen USD in 1Q08 op gerapporteerde basis.

- Kasstroom: De kasstroom profiteerde van de genormaliseerde EBITDA-groei met 25,9% en van de verbeterde discipline op het vlak van investeringsuitgaven.

- Verkopen: de brouwer heeft vandaag in een afzonderlijk persbericht aangekondigd dat een overeenkomst werd gesloten met Kohlberg Kravis Roberts & Co. L.P. (KKR) voor de verkoop van de Zuid-Koreaanse bieractiviteiten voor 1,8 miljard USD (ongeveer 2.3 triljoen KRW aan een wisselkoers van 1272.6).

- Volumeprestaties: De totale volumes voor 1Q09 namen toe met 0,9%, met een stijging van het volume eigen bieren met 0,5%. Die stijging is vooral het gevolg van een groei van onze belangrijkste merken met 3,5%, met Brahma, Skol, Bud Light, en Harbin als uitschieters. Het volume frisdranken steeg met 5,8%. - Stijging marktaandeel: In het eerste kwartaal hebben we marktaandeel gewonnen op zeven van onze sleutelmarkten, met name Argentinië, België, Duitsland, VK, VS, Zuid-Korea en Oekraïne. - Opbrengstengroei: Onze totale opbrengsten stegen met 4,7%. Die stijging is vooral het gevolg van een groei met 10,4% in Latijns-Amerika Noord, met 11% in Centraal- en Oost-Europa en met 21,1% in Latijns-Amerika Zuid. De opbrengsten per hl namen ondanks de moeilijke economische omstandigheden toe met 5.9% ten gevolge van efficiënt opbrengstenbeheer en onze aanhoudende aandacht voor luxemerken. - Kostprijs Verkochte Goederen (KVG): Onze totale KVG is in 1Q09 met 0,2% gestegen, maar de KVG per hl is met 2,5% gestegen. Hoewel onze KVG onder druk blijft staan, werd de algemene kosteninflatie gedeeltelijk gecompenseerd door beste praktijken en verbeterde productiviteit van de brouwerijen. - Bedrijfskosten onder controle: Onze bedrijfskosten daalden met 6,5% aangezien ons synergieprogramma in de VS sneller op gang kwam. - EBITDA: De genormaliseerde EBITDA voor 1Q09 van 2 786 miljoen USD steeg met 25,9% en de genormaliseerde EBITDA-marge voor 1Q09 bedroeg 34,0% vergeleken met 28,6% in 1Q08, een stijging met 577 basispunten op interne basis, d.w.z. na eliminatie van de wisselkoerseffecten en wijzigingen in de consolidatiekring (scopes). - Winst: De genormaliseerde winst toerekenbaar aan houders van eigenvermogensinstrumenten van AB InBev bedroeg 783 miljoen USD vergeleken met 398 miljoen USD in 1Q08 op gerapporteerde basis. - Kasstroom: De kasstroom profiteerde van de genormaliseerde EBITDA-groei met 25,9% en van de verbeterde discipline op het vlak van investeringsuitgaven. - Verkopen: de brouwer heeft vandaag in een afzonderlijk persbericht aangekondigd dat een overeenkomst werd gesloten met Kohlberg Kravis Roberts & Co. L.P. (KKR) voor de verkoop van de Zuid-Koreaanse bieractiviteiten voor 1,8 miljard USD (ongeveer 2.3 triljoen KRW aan een wisselkoers van 1272.6).