Dit initiatief kadert in de droom van AB InBev om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn.

Ook de Belgische organisatie en haar 2500 medewerkers namen actief deel aan de Be(er) Responsible Day. In België trokken medewerkers de straat op in Brussel en Leuven om de gloednieuwe "Responsible Barkeeper" online training te promoten bij horecaklanten en hun personeel.

Wereldwijd werd ook de aandacht gevestigd op het belang van een goed gesprek tussen ouders en kinderen over alcoholconsumptie vanaf de juiste leeftijd.

Een internationale studie van AB InBev heeft uitgewezen dat ouders vaak wel willen het gesprek aangaan, maar niet altijd weten hoe en wanneer.

Dit terwijl uit algemene studies blijkt dat zij een zeer bepalende invloed hebben op de keuze van hun kinderen. Op de website www.familytalk.be vinden ze alvast tips en goede praktijken indien gewenst.

Dit initiatief kadert in de droom van AB InBev om het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld te zijn. Ook de Belgische organisatie en haar 2500 medewerkers namen actief deel aan de Be(er) Responsible Day. In België trokken medewerkers de straat op in Brussel en Leuven om de gloednieuwe "Responsible Barkeeper" online training te promoten bij horecaklanten en hun personeel. Wereldwijd werd ook de aandacht gevestigd op het belang van een goed gesprek tussen ouders en kinderen over alcoholconsumptie vanaf de juiste leeftijd. Een internationale studie van AB InBev heeft uitgewezen dat ouders vaak wel willen het gesprek aangaan, maar niet altijd weten hoe en wanneer. Dit terwijl uit algemene studies blijkt dat zij een zeer bepalende invloed hebben op de keuze van hun kinderen. Op de website www.familytalk.be vinden ze alvast tips en goede praktijken indien gewenst.