Eerder deed de groep de toegeving om Grupo Modelo's belang van 50% in Crown Imports, dat de merken van Grupo Modelo invoert in de VS, te verkopen aan Constellation Brands voor 1,85 miljard dollar. Nu doet AB InBev dus bijkomende toegevingen aan de Amerikaanse controleautoriteiten: de verkoop van een Mexicaanse brouwerij (die levert in de VS) en de toekenning van de perpetuele licenties op de merken van Modelo (waaronder Corona) in de VS aan Constellation voor 2,9 miljard dollar. Op die manier zou AB InBev zich dus ontdoen van alle activiteiten van Grupo Modelo in de VS, waar de brouwer al meer dan de helft van de markt in handen heeft.

De groep liet ook weten dat de verwachte synergieën (kostenbesparingen) 1 miljard dollar per jaar zullen bedragen in plaats van de eerder gemelde 600 miljoen.

De toegevingen betekenen dat AB InBev dubbel zo hard zal moeten werken om de overname van de resterende helft van Grupo Modelo voor 20,1 miljard dollar te rentabiliseren. Deze som waardeert Grupo Modelo immers aan 18 keer de bedrijfskasstroom (ebitda), terwijl de verkopen aan Constellation Brands gewaardeerd zijn aan minder dan 9 keer de bedrijfskasstroom.

Eerder deed de groep de toegeving om Grupo Modelo's belang van 50% in Crown Imports, dat de merken van Grupo Modelo invoert in de VS, te verkopen aan Constellation Brands voor 1,85 miljard dollar. Nu doet AB InBev dus bijkomende toegevingen aan de Amerikaanse controleautoriteiten: de verkoop van een Mexicaanse brouwerij (die levert in de VS) en de toekenning van de perpetuele licenties op de merken van Modelo (waaronder Corona) in de VS aan Constellation voor 2,9 miljard dollar. Op die manier zou AB InBev zich dus ontdoen van alle activiteiten van Grupo Modelo in de VS, waar de brouwer al meer dan de helft van de markt in handen heeft.De groep liet ook weten dat de verwachte synergieën (kostenbesparingen) 1 miljard dollar per jaar zullen bedragen in plaats van de eerder gemelde 600 miljoen.De toegevingen betekenen dat AB InBev dubbel zo hard zal moeten werken om de overname van de resterende helft van Grupo Modelo voor 20,1 miljard dollar te rentabiliseren. Deze som waardeert Grupo Modelo immers aan 18 keer de bedrijfskasstroom (ebitda), terwijl de verkopen aan Constellation Brands gewaardeerd zijn aan minder dan 9 keer de bedrijfskasstroom.