Ondanks de goede internationale resultaten van Budweiser is AB-InBev niet tevreden met de algemene evolutie van ons marktaandeel, dat toegenomen of stabiel gebleven is in markten die samen bijna de helft van het totaal volume vertegenwoordigen.

AB-InBev: "We lanceren daarom merkversterkende en commerciële programma's om onze resultaten voor de tweede helft van 2010 en 2011 te verbeteren. Belangrijk is dat onze merkgezondheidsindicatoren wel nog steeds positief zijn in alle Zones."

Het marktaandeelverlies is te wijten aan diverse factoren, zoals vakbondsacties in België, moeilijk vergelijkbare cijfers in de Verenigde Staten en promotionele activiteiten van bepaalde concurrenten, in het bijzonder in Duitsland.

Wat betreft de vooruitzichten werd het volgende gezegd: "We blijven ervan uitgaan dat de EBITDA in het derde kwartaal sterker zal groeien dan in HY10, met een verdere groei in 4Q10, wanneer we de sterkste EBITDA-groei van 2010 zouden moeten boeken. Zoals hierboven vermeld, zullen we in de tweede helft van het jaar

voordeel halen uit gemakkelijkere volumevergelijkingen, in het bijzonder in de Verenigde Staten."

Ondanks de goede internationale resultaten van Budweiser is AB-InBev niet tevreden met de algemene evolutie van ons marktaandeel, dat toegenomen of stabiel gebleven is in markten die samen bijna de helft van het totaal volume vertegenwoordigen. AB-InBev: "We lanceren daarom merkversterkende en commerciële programma's om onze resultaten voor de tweede helft van 2010 en 2011 te verbeteren. Belangrijk is dat onze merkgezondheidsindicatoren wel nog steeds positief zijn in alle Zones." Het marktaandeelverlies is te wijten aan diverse factoren, zoals vakbondsacties in België, moeilijk vergelijkbare cijfers in de Verenigde Staten en promotionele activiteiten van bepaalde concurrenten, in het bijzonder in Duitsland. Wat betreft de vooruitzichten werd het volgende gezegd: "We blijven ervan uitgaan dat de EBITDA in het derde kwartaal sterker zal groeien dan in HY10, met een verdere groei in 4Q10, wanneer we de sterkste EBITDA-groei van 2010 zouden moeten boeken. Zoals hierboven vermeld, zullen we in de tweede helft van het jaar voordeel halen uit gemakkelijkere volumevergelijkingen, in het bijzonder in de Verenigde Staten."