In Brussel moet de BEL 20 echter ongeveer een kwart procent prijsgeven, dit onder andere als gevolg van een lichte ontgoocheling over de cijfers die brouwer AB InBev vanmorgen voor opening van de beurs bekendmaakte.

Omzet AB InBev met 6,20% gestegen

AB InBev realiseerde in het kwartaal een sterke opbrengstengroei van 6,20%, waarbij de opbrengsten per hl met 4,90% stegen. Bij een constante geografische basis (d.i. de impact van snellere groei in landen met lagere opbrengsten per hl buiten beschouwing gelaten) bedroeg de opbrengstengroei per hl 5,0% onder invloed van de initiatieven inzake opbrengstenbeheer en de positieve effecten van de premiumisatie van de portfolio.

In 1Q12 nam het totale volume met 1,80% toe, waarbij het volume eigen bieren en het volume niet-bieren een stijging met respectievelijk 1,40% en 6,30% kenden. De volumes uit de verkoop van producten van derden daalden met 31,10% ten

gevolge van de beëindiging van langbestaande contracten voor commerciële producten in West-Europa in maart 2011.

In 1Q12 groeiden de drie wereldwijde merken, Budweiser, Stella Artois en Beck's, met 4,80%. Het totale volume van de belangrijkste merken steeg met 3,50%; de belangrijkste stijgers waren de Bud Light-merkenfamilie en Stella Artois in de Verenigde Staten, Budweiser en Harbin in China, Antarctica, Brahma en Budweiser in Brazilië en Quilmes in Argentinië.

De EBITDA nam in 1Q12 toe met 7,40% en de EBITDA-marge verbeterde met 43 basispunten tot 38,10%, beide op interne basis.

Vooruitgang op de drie belangrijkste markten

De vooruitzichten van de brouwer voor FY12 blijven grotendeels ongewijzigd tegenover het persbericht over FY11 zoals gepubliceerd op 8 maart 2012.

In Brussel moet de BEL 20 echter ongeveer een kwart procent prijsgeven, dit onder andere als gevolg van een lichte ontgoocheling over de cijfers die brouwer AB InBev vanmorgen voor opening van de beurs bekendmaakte.Omzet AB InBev met 6,20% gestegen AB InBev realiseerde in het kwartaal een sterke opbrengstengroei van 6,20%, waarbij de opbrengsten per hl met 4,90% stegen. Bij een constante geografische basis (d.i. de impact van snellere groei in landen met lagere opbrengsten per hl buiten beschouwing gelaten) bedroeg de opbrengstengroei per hl 5,0% onder invloed van de initiatieven inzake opbrengstenbeheer en de positieve effecten van de premiumisatie van de portfolio. In 1Q12 nam het totale volume met 1,80% toe, waarbij het volume eigen bieren en het volume niet-bieren een stijging met respectievelijk 1,40% en 6,30% kenden. De volumes uit de verkoop van producten van derden daalden met 31,10% ten gevolge van de beëindiging van langbestaande contracten voor commerciële producten in West-Europa in maart 2011. In 1Q12 groeiden de drie wereldwijde merken, Budweiser, Stella Artois en Beck's, met 4,80%. Het totale volume van de belangrijkste merken steeg met 3,50%; de belangrijkste stijgers waren de Bud Light-merkenfamilie en Stella Artois in de Verenigde Staten, Budweiser en Harbin in China, Antarctica, Brahma en Budweiser in Brazilië en Quilmes in Argentinië. De EBITDA nam in 1Q12 toe met 7,40% en de EBITDA-marge verbeterde met 43 basispunten tot 38,10%, beide op interne basis.Vooruitgang op de drie belangrijkste markten De vooruitzichten van de brouwer voor FY12 blijven grotendeels ongewijzigd tegenover het persbericht over FY11 zoals gepubliceerd op 8 maart 2012.