De acquisitie van MetroPCS en beter dan verwachte abonneegroei in Amerika hebben gezorgd voor de stijging. ABN Amro vindt dat de aandelen nog steeds ondergewaardeerd zijn en handhaaft een koopadvies.

Dochterbedrijf T-Mobile US heeft 688.000 nieuwe aboneeklanten aangebracht in het kwartaal en dat is een grote verbetering ten opzichte van de vorige kwartalen.

De klantengroei bij de prepaid-divisie is vroeger wat minder winstgevend geweest, dus deze verschuiving van de productmix is zeer bemoedigend.

Daarnaast is de Europese tak er goed in geslaagd om nieuwe klanten te werven. In Duitsland kon het bedrijf rekenen op 434.000 klanten en in de rest van Europa op 258.000.

Ondanks de klantengroei blijft het bedrijf last houden van prijsdruk en dat drukte in Duitsland de gemiddelde omzet per klant met 0,8% naar beneden en in de rest van Europa met 4,5%.

Het management heeft de verwachtingen voor het bedrijfsresultaat (EBITDA) met 2,8% verlaagd en de vooruitzichten voor de vrije kasstroom met 10%. Dit komt onder andere door het succes van de abonneegroei in Amerika, verhoogde marketinguitgaven en overnamekosten.

De acquisitie van MetroPCS en beter dan verwachte abonneegroei in Amerika hebben gezorgd voor de stijging. ABN Amro vindt dat de aandelen nog steeds ondergewaardeerd zijn en handhaaft een koopadvies. Dochterbedrijf T-Mobile US heeft 688.000 nieuwe aboneeklanten aangebracht in het kwartaal en dat is een grote verbetering ten opzichte van de vorige kwartalen. De klantengroei bij de prepaid-divisie is vroeger wat minder winstgevend geweest, dus deze verschuiving van de productmix is zeer bemoedigend. Daarnaast is de Europese tak er goed in geslaagd om nieuwe klanten te werven. In Duitsland kon het bedrijf rekenen op 434.000 klanten en in de rest van Europa op 258.000. Ondanks de klantengroei blijft het bedrijf last houden van prijsdruk en dat drukte in Duitsland de gemiddelde omzet per klant met 0,8% naar beneden en in de rest van Europa met 4,5%. Het management heeft de verwachtingen voor het bedrijfsresultaat (EBITDA) met 2,8% verlaagd en de vooruitzichten voor de vrije kasstroom met 10%. Dit komt onder andere door het succes van de abonneegroei in Amerika, verhoogde marketinguitgaven en overnamekosten.