Nestle heeft het merendeel van Jenny Craig, dat geld verdiend met consulten met voedingsadviezen en een bewegingsprogramma, overgedaan aan private equityfirma North Castle Partners, eigenaar van een keten fitnesscentra. Het onderdeel werd in 2006 verworven voor USD 600 miljoen.

Financiële gegevens zijn niet bekend gemaakt, maar omdat de resultaten van Jenny Craig al enige tijd achterbleven bij die van het moederconcern schuift de waardering van ABN Amro voor het aandeel licht op naar CHF 71, ofwel USD 76 per aandeel.

Nestle sprak zich openlijk uit over het omwille van strategische redenen afstoten van bepaalde merken in de komende maanden..

Gezien de omvangrijke portfolio van het concern is het essentieel dat zowel geld als personeel worden aangewend voor de best renderende opties.

ABN Amro zou niet verrast zijn als de bijl wordt gezet in andere ondermaats presterende onderdelen, zoals diepvriesvoeding.

Met een gediversifieerde productportfolio met ruim 20 merken, met ieder meer dan CHF 1 miljard omzet, en schaalgrootte zijn de resultaten van Nestle beschermd tegen zwakte van een individuele categorie.

De diepte en breedte van de productmix stellen het concern in staat om op de juiste plek in het winkelschap terecht te komen en goede prijzen te vragen. Daarmee kan Nestle over een sterke concurrentiepositie buigen.

Nestle heeft het merendeel van Jenny Craig, dat geld verdiend met consulten met voedingsadviezen en een bewegingsprogramma, overgedaan aan private equityfirma North Castle Partners, eigenaar van een keten fitnesscentra. Het onderdeel werd in 2006 verworven voor USD 600 miljoen. Financiële gegevens zijn niet bekend gemaakt, maar omdat de resultaten van Jenny Craig al enige tijd achterbleven bij die van het moederconcern schuift de waardering van ABN Amro voor het aandeel licht op naar CHF 71, ofwel USD 76 per aandeel. Nestle sprak zich openlijk uit over het omwille van strategische redenen afstoten van bepaalde merken in de komende maanden.. Gezien de omvangrijke portfolio van het concern is het essentieel dat zowel geld als personeel worden aangewend voor de best renderende opties. ABN Amro zou niet verrast zijn als de bijl wordt gezet in andere ondermaats presterende onderdelen, zoals diepvriesvoeding. Met een gediversifieerde productportfolio met ruim 20 merken, met ieder meer dan CHF 1 miljard omzet, en schaalgrootte zijn de resultaten van Nestle beschermd tegen zwakte van een individuele categorie. De diepte en breedte van de productmix stellen het concern in staat om op de juiste plek in het winkelschap terecht te komen en goede prijzen te vragen. Daarmee kan Nestle over een sterke concurrentiepositie buigen.