De cijfers van vorig jaar bewijzen dat de daling bijzonder snel verloopt. In 2012 werd een daling van de verkopen met 13,90% ten opzichte van het jaar voordien opgetekend. In de periode tussen 2009 en 2011 waren de verkopen wel kunstmatig opgeblazen dankzij staatsinterventie.

De grootste verliezer in 2012 was Renault, dat de verkopen met 22% zag terugvallen. Peugeot Citroen verkocht anderzijds 17,50% minder wagens.

Ook de buitenlandse merken verkochten minder, maar beperkten de schade tot minus 6,70%. Opvallend was dat de luxemerken Audi, BMW en Mercedes-Benz meer en niet minder verkochten.

De cijfers van vorig jaar bewijzen dat de daling bijzonder snel verloopt. In 2012 werd een daling van de verkopen met 13,90% ten opzichte van het jaar voordien opgetekend. In de periode tussen 2009 en 2011 waren de verkopen wel kunstmatig opgeblazen dankzij staatsinterventie. De grootste verliezer in 2012 was Renault, dat de verkopen met 22% zag terugvallen. Peugeot Citroen verkocht anderzijds 17,50% minder wagens. Ook de buitenlandse merken verkochten minder, maar beperkten de schade tot minus 6,70%. Opvallend was dat de luxemerken Audi, BMW en Mercedes-Benz meer en niet minder verkochten.