De problemen bij Argenta ontstonden na de installatie van een nieuw bankplatform in het paasweekend. De herstart na het weekend liep niet van een leien dakje. Zo waren er vertragingen in de verwerking van stortingen, bijvoorbeeld van de lonen, waardoor sommige klanten werden geconfronteerd met de boodschap 'ontoereikend saldo' bij een betaling of een geldafhaling. De app en website werden uitgeschakeld.

Er is de hele nacht gewerkt om een oplossing te vinden, klinkt het. Internetbankieren heeft de hele nacht gewerkt. Dat wordt echter weer uitgeschakeld, om voorrang te geven aan de kantoren en het betalingsverkeer.

In de loop van woensdagochtend wordt normaal het internetbankieren weer opgestart. Als laatste wordt ook weer de app opgestart. 'Alle problemen zouden normaal vandaag opgelost moeten zijn', aldus de woordvoerster.

Intussen bekijkt Argenta hoe klanten die schade hebben geleden, kunnen worden vergoed. 'Als klanten bijvoorbeeld kunnen bewijzen dat ze bepaalde overschrijvingen niet hebben kunnen uitvoeren', legt de woordvoerster uit. Automatische overschrijvingen zijn steeds doorgegaan, aldus nog de bank.