Sinds begin maart 2013 is de bel-me-niet-meer-lijst operationeel. Wie niet meer wenst lastiggevallen te worden met ongewilde commerciële aanbiedingen kan zich erop laten registreren. In totaal werden zo al circa 125.000 nummers aangemeld. Voorts werden de ongeveer 200.000 nummers die op dat moment al op de vroegere Robinson-Phone- lijst van de Belgian Direct Marketing Association stonden mee overgenomen. Elk bedrijf dat een commerciële actie per telefoon opzet, moet zijn bestanden eerst uitzuiveren met de nummers van de bel-me-niet-meer-lijst. Die verplichting geldt algemeen. De oude Robinson-lijst diende alleen te worden nagekeken door leden van de Belgian Direct Marketing Association. De inschrijving op de bel-me-niet-meer-lijst geldt voor twee jaar. Na afloop ontvangen de inschrijvers een mail met de vraag of ze hun inschrijving willen verlengen of niet. De organisatie achter de bel-me-niet-meer-lijst bekijkt momenteel met het kabinet van minister van Consumentenzaken Johan Vande Lanotte bovendien of het niet haalbaar is om de inschrijving meteen levenslang te maken. Een probleem hiervoor is nog dat nummers die uit omloop gaan na een tijdje kunnen worden toegewezen aan een nieuwe eigenaar. En die moet opnieuw de keuze krijgen om al dan niet telefonische commerciële aanbiedingen te ontvangen. Zich inschrijven op de lijst kan onder meer via de website www.bel-me-niet-meer.be (Belga)