Op nationaal niveau steeg het aantal consumenten dat online koopt, van 38 naar 41 procent. Voor online aankopen bij buitenlandse leveranciers was er een stijging van 9.6 naar 11 procent. Verkopers uit het buitenland worden slechts door 35 % van de consumenten vertrouwd, tegenover 59% voor verkopers uit eigen land. Belangrijkste reden blijkt het niet accepteren van buitenlandse kredietkaarten door de verkoper of omdat de koopwaar niet in het land van de klant geleverd blijkt te kunnen worden. Niet alle Europese consumenten voelen zich in even grote mate beschermd door de bestaande wetten ter bescherming van de consument. Volgens het 'consumentenscorebord' is die bescherming het meest adequaat in Noord - en West - Europa; elders in Europa zijn consumenten minder tevreden. Het afgelopen jaar gaven 4 op de 10 Europese consumenten aan dat de milieu-impact van een aankoophun koopgedrag had beïnvloed. (Belga)

Op nationaal niveau steeg het aantal consumenten dat online koopt, van 38 naar 41 procent. Voor online aankopen bij buitenlandse leveranciers was er een stijging van 9.6 naar 11 procent. Verkopers uit het buitenland worden slechts door 35 % van de consumenten vertrouwd, tegenover 59% voor verkopers uit eigen land. Belangrijkste reden blijkt het niet accepteren van buitenlandse kredietkaarten door de verkoper of omdat de koopwaar niet in het land van de klant geleverd blijkt te kunnen worden. Niet alle Europese consumenten voelen zich in even grote mate beschermd door de bestaande wetten ter bescherming van de consument. Volgens het 'consumentenscorebord' is die bescherming het meest adequaat in Noord - en West - Europa; elders in Europa zijn consumenten minder tevreden. Het afgelopen jaar gaven 4 op de 10 Europese consumenten aan dat de milieu-impact van een aankoophun koopgedrag had beïnvloed. (Belga)