80.000 KBC-klanten zijn nog niet overgestapt van KBC Online naar KBC Touch

08/04/16 om 14:19 - Bijgewerkt om 15:00

Bron: Moneytalk

Zowat 80.000 klanten van bank-verzekeraar KBC hebben nog niet de overstap gemaakt van KBC Online naar KBC Touch. Nochtans wordt vanaf dinsdag KBC Online gefaseerd uitgedoofd over een periode van tien weken. Dat heeft KBC vrijdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie over zijn digitale toekomst. KBC Touch telt ondertussen wel meer dan een miljoen gebruikers.

80.000 KBC-klanten zijn nog niet overgestapt van KBC Online naar KBC Touch

© BELGA

KBC Touch werd uitgebreid met nieuwe transacties: leningen op afbetaling, een verzekeringsoverzicht, een woningkrediet simuleren en een woningverzekering of schuldsaldoverzekering sluiten.

De bank-verzekeraar gelooft sterk in zijn "klant centraal"-strategie met een omnikanaalbenadering. De bank-verzekeraar wil de klant oplossingen aanreiken "waar en wanneer hij of zij die nodig heeft" en die de klant tijd helpen besparen. KBC Groep investeerde de voorbije twee jaar ongeveer 240 miljoen euro in het laten interageren van zijn bankkantoren/verzekeringsagentschappen, regionale adviescentra, websites en mobiele toepassingen.

1,1 miljoen gebruikers

Die omnikanaalbenadering heeft KBC naar eigen zeggen al meer dan 27.000 nieuwe klanten opgeleverd. Het aantal gebruikers van KBC Touch en KBC Invest samen bedraagt zowat 1,1 miljoen en dat voor mobiele toepassingen zowat een half miljoen. Bovendien zorgt de aanpak volgens KBC ook voor een duidelijk hogere klanttevredenheid.

Volgens Daniel Falque, CEO van KBC België, versnelt de evolutie naar digitalisering. "En wij zijn klaar voor wat gaat komen", aldus Falque, die wel benadrukt dat "er twee doodzonden zijn in de digitale markt: te vroeg komen en te laat komen". "De klant bepaalt het tempo. Maar zelfs wanneer de evolutie plots zeer snel zou gaan, dan zijn wij klaar."

KBC blijft ook investeren in nieuwe kantoorconcepten. De bank-verzekeraar telt vandaag 18 'Bambookantoren', die maximaal inzetten op een omnikanaalbeleving.

KBC gaf vrijdag ook nog aan sterk te willen inzetten op bankieren voor ondernemingen die wereldwijd actief zijn. De bank-verzekeraar bekijkt momenteel ook de mogelijkheid van extra vertegenwoordigingen in het buitenland. Het gaat daarbij niet om retailactiviteiten, maar om bescheiden lokale initiatieven voor diensten aan ondernemingen.

KBC telt in België 783 bankkantoren, 441 verzekeringsagenten en 12.000 medewerkers. Wat bankieren betreft is KBC de tweede grootste speler in België, na BNP Paribas Fortis. (Belga/NS)

Onze partners

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info