Wanneer kan je een beroep doen op Ombudsman voor de Handel?

20/06/17 om 09:29 - Bijgewerkt om 09:33

Bron: Moneytalk

Wanneer je een probleem hebt met een handelaar, dan kan je daarvoor sinds kort aankloppen bij de nieuwe ombudsman van de sector. Maar je kon ook al langer terecht bij de Consumentenombudsdienst. Waar zit het verschil?

Werkt je nieuwe televisie niet meer? Is je geleverde wasmachine beschadigd? Ben je niet akkoord met de prijsaanduiding in de winkel, of is een product in promotie niet langer in voorraad? In al deze gevallen moet je het probleem eerst aankaarten bij de handelaar zelf. Maar wat als die niet reageert of niet ingaat op je verzoek om het product te vervangen of te leveren volgens de geafficheerde voorwaarden? Sinds kort kan je hiervoor de Ombudsman voor de Handel inschakelen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info