Deze site helpt je met het opzeggen van je fitness- of gsm-abonnement

© belga

Veel bedrijven maken het nog altijd nodeloos moeilijk om abonnementen op te zeggen. De site directopzeggen.be helpt consumenten die niet goed weten hoe ze een opzeggingsbrief moeten opstellen.

Eind vorig jaar kondigde Kris Peeters (CD&V), minister van Consumentenzaken, een nieuwe gedragscode voor fitnesscentra aan. Volgens die code mogen fitnesscentra abonnementen niet langer stilzwijgend verlengen en kunnen consumenten op doktersbevel een abonnement kosteloos stopzetten. Tot nu toe hebben zo’n 277 fitnesscentra die gedragscode ondertekend.

Ondanks die code maken veel fitnesscentra het de consumenten nog altijd moeilijk een abonnement stop te zetten. Ook andere bedrijven maken zich daaraan schuldig. Daarom heeft Nathan De Hert in januari 2015 de site directopzeggen.be opgericht. Die site helpt de consument bijvoorbeeld een fitness- of gsm-abonnement op te zeggen. Ook wie een verzekeringscontract wil stopzetten, kan de site raadplegen.

Kant-en-klare opzegbrieven

Op de website vind je kant-en-klare opzegbrieven voor meer dan 1000 diensten. Telkens worden eerst de opzegregels herhaald, zoals de opzegtermijn en de eventuele kosten. Daarna kan je je gegevens invullen, waarmee je opzegbrief automatisch wordt opgesteld. Daarna kan je kiezen om je brief te printen en te verzenden of meteen online aangetekend te verzenden. Bovendien geeft de site je extra informatie over de opzeggingsvoorwaarden.

Ondertussen heeft De Hert zijn activiteiten verder uitgebreid naar Frankrijk, Nederland en sinds deze week ook naar Duitsland. “We zijn zeer blij met de groei van het afgelopen jaar. Inmiddels werken we samen met zes medewerkers en verwerken we honderden opzeggingen per dag”, laat de oprichter weten. (NS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content