Nieuwe app helpt reizigers met problemen in Europa

Een nieuwe app van het Europees Centrum voor de Consument helpt ook op reis uw consumentenrechten te beschermen.

Met de zomervakantie in het achterhoofd lanceert het Netwerk van Europese Consumenten Centra (ECC-Net) een mobiele applicatie “ECC-Net: Travel”. Ze helpt u om te gaan met moeilijke situaties tijdens uw vakantie in het buitenland en maakt het mogelijk om uw rechten in de taal van uw reisbestemming voorhanden te hebben. De app biedt juridische informatie en ondersteuning in 25 talen: 23 officiële EU-talen plus Noors en IJslands. Handig, kortom, wanneer u binnen de EU, IJsland en Noorwegen reist. De app biedt advies voor problemen over verschillende onderwerpen: aankoop in een winkel, autoverhuur, hotel, medische behandeling, vervoer per vliegtuig, trein, bus en boot. Ook is er een gedeelte met nuttige informatie over wat te doen in een noodsituatie en met belangrijke telefoonnummers en adresgegevens. Belangrijk om weten: de app is gratis en werkt offline om roamingkosten en connectieproblemen te vermijden. Ze is beschikbaar voor mobiele apparaten met iOS, Android en Microsoft Windows besturingssystemen en kan gedownload worden via de website van ECC-België. Op die site vindt u ook uitgebreidere info over de verschillende toepassingen van de app. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content