Iets besteld bij een failliete handelaar: wat nu?

15/09/17 om 16:33 - Bijgewerkt op 18/09/17 om 15:21

Heb je iets in een (web)winkel besteld, maar is de handelaar intussen failliet? Hoe kan je dan trachten om het betaalde bedrag of voorschot alsnog terug te vorderen?

Elke maand gaan in ons land honderden zelfstandigen en bedrijven over de kop. Juni was tot nu toe de recordmaand van 2017, met meer dan duizend faillissementen. De kans is dus reëel dat je als consument ooit te maken krijgt met een (online)handelaar die de boeken heeft neergelegd nadat je daar iets besteld hebt. In dat geval wil je uiteraard het betaalde bedrag of voorschot terugvorderen. Wat zijn dan de mogelijkheden?
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners